Sytytyslaitteet Moottoripyörän varaosia

Sytytyslaitteet — Top moottoripyörämerkit
Moottoripyörän sytytysjärjestelmä on tarkoitettu ilma-polttoaine seoksen sytyttämiseen. Se mahdollistaa moottorin tasaisen käymisen.
Moottoripyörän sytytysjärjestelmän pääkomponentit
- Sytytystulppa. Sen elektrodit tuottavat kipinän, joka on välttämätön syttymiseen. Sen käyttöikä riippuu sen valmistusmateriaaleista. Esimerkiksi nikkelimalleissa se on 15,000 - 30,000 km, kuparimalleissa 20,000 - 30,000 km, iridium ja platinamalleissa 60,000 - 70,000 km. Kultaa sisältävät komponentit voivat toimia oikein 80,000 - 100,000 km ajan.
- Sytytyspuola. Se muuntaa matalan jännitteen korkeaksi jännitteeksi. Sytytys on mahdotonta ilman tarpeeksi korkeaa jännitettä.
- Virranjakaja. Sitä käytetään korkean jännitteen syöttämiseen sytytystulppiin.
- Liitäntävastus. Eliminoi liiallisen sähkövirran voiman.
- CDI-moduuli. Se kerää vaihtovirtalaturin syöttämää jännitettä. Sitten se viedään sytytyskäämiin.
- Sytytystulpan johdot. Ne takaavat vakaan virransyötön sytytystulppiin. Johdot liitetään tulppiin erikoiskorkeilla.
- Ohjausyksikkö. Se käyttää useista antureista saatua dataa korjatakseen järjestelmän toimintaa. Etenkin kampiakselin kierroksista saatu tieto mahdollistaa ohjausyksikön laskemaan oikeanlaisen sytytyksen ajoituksen.
- Pulssigeneraattori. Sitä käytetään sähköisessä sytytysjärjestelmässä tuottamaan pulsseja siirrettäväksi CDI moduuliin jännitteen luomista varten.
Viat: niiden syyt ja oireet
- Kuluneet sytytystulpat. Vaikeudet moottorin käynnistyksessä, etenkin matalissa ympäristön lämpötiloissa ja korkeissa kosteuden tiloissa, voi osoittaa tämän ongelman. Lisäksi tämä vika aiheuttaa yleensä kasvaneen polttoaineen kulutuksen. Se on luonnollinen tulos, kun tulppia käytetään yli suositellun käyttöiän.
- Vahingoittuneet sytytyspuolan kaarteet. Se johtaa moottorin epävakaaseen toimintaan. Vian voi aiheuttaa altistuminen korkeille lämpötiloille, sillä komponentti sijaitsee lähellä kuumaa moottoria. Lisäksi tämän osan viat voivat johtua viallisesta korkeajännitekaapelista.
- Liitinten hapettuminen. Siinä tapauksessa moottorin käynnistäminen on vaikeaa ja polttoaineenkulutus lisääntyy. Syy tähän on se, että kosteutta pääsee tieltä sisälle väärin asennettujen osien takia.
Vinkkejä moottoripyörän sytytysjärjestelmän komponenttien huoltamiseen ja vaihtamiseen
- Monilla järjestelmän komponenteilla ei ole määriteltyä käyttöikää: ne tulee vaihtaa vain tarvittaessa. On tärkeää varmistaa, että moottoripyöräsi sähköjohdotus on yleisesti hyvässä kunnossa. On myös tärkeää olla sivuuttamatta merkkejä vioista.
- On suositeltavaa antaa ammattilaisten hoitaa kokoonpanon huolto. Huolto sisältää usein töitä korkeajännitekaapeleiden kanssa.
- Jotkut osat voidaan huoltaa moottoripyörän huoltokirjassa määriteltyjen suositusten avulla. On esimerkiksi sallittua poistaa likaa sytytystulpista käyttämällä paineilmaa. Älä unohda laittaa suojalaseja ennen aloittamista.
AUTODOC: vain korkealaatuisia moottoripyörän varaosia
Haluaisitko ostaa moottoripyörän sytytysjärjestelmän komponentteja nopeasti ja edullisesti? Tee tilaus verkossa AUTODOC verkkokaupassa. Sopivien tuotteiden etsiminen ja valitseminen vie vain hyvin vähän aikaa verkkokaupassamme. Lisäksi toimitus tapahtuu pian jälkeenpäin. Jos tarjous on voimassa oston yhteydessä, pystyt säästämään rahaa.
Valikoima uusia moottoripyörän osia
Suosittelemme bestsellereitä Sytytyslaitteet kategoriassa. Seuraavat moottoripyörä varaosat ovat useiten tilattuja asiakkaittemme toimesta.



