Tunnistin / anturi moottoripyörääsi
Tilaa moottoripyörän Tunnistin / anturi edullisesti
Tunnistin / anturi — Top moottoripyörämerkit
Tunnistin / anturi moottoripyörille: Bestsellerit katalogissamme
Nämä tavarat ovat eniten ostettuja Tunnistin / anturi katalogista. Laaja tuotevalikoima parhailta brändeiltä tulee auttamaan sinua valitsemaan Tunnistin / anturi edulliseen hintaan ja takaamaan parhaan sopivuuden moottoripyörä.
Moottoripyörän lambda-anturit mittaavat pakokaasuihin pääsevää hapen määrän. Perustuen näihin lukemiin moottorin ohjausyksikkö korjaa ilma-polttoaineseoksen suhdetta. Normaalisti sen tulisi olla 1 - 14,7. Se on suhde, joka takaa tehokkaimman polttoaineenkulutuksen ja vaikuttaa suotuisasti moottorin tehoon.
Moottoripyörän lambda-anturien tyypit
Polttoaineen ruiskutusjärjestelmän perusteella lamba-anturit voidaan jakaa:
- Kaasutinjärjestelmille. Näihin asennetaan yleensä vain yksi anturi. Useimmiten siinä on yksi johto liittämiseen, harvemmin kaksi.
- Ruiskutusjärjestelmille. Näissä käytetään yleensä kahta leveää elementtiä. Jokaisessa niistä voi olla kolme tai neljä johtoa.
On mahdollista ostaa verkosta moottoripyörän lambda-antureita, jotka eroavat toisistaan liitoksen tyypin perusteella:
- liittimellä tai ilman liitintä,
- laipalla tai kierteellä.
Nämä varaosat eroavat toisistaan myös muodon ja koon perusteella. Nämä parametrit riippuvat moottoripyörän rakenteesta. Osien käyttöikä on yleensä keskimäärin 60 000 km, ja riippuu paljolti käytetyn polttoaineen laadusta.
Viat: syyt ja oireet
- Saastunut työosa. Tämän seurauksena anturin herkkyys katoaa. Tämä johtaa heikentyneeseen ajoneuvon dynamiikkaan, kasvaneeseen polttoaineenkulutukseen ja epävakaaseen moottorin toimintaan. Syyt ovat huonolaatuinen polttoaine ja öljy, joka pääsee pakoputkistoon. Öljy pääsee pakoputkistoon kuluneiden männän öljyrenkaiden vuoksi.
- Kotelon lämpövaurio. Tämä aiheuttaa osan ilmatiiviyden menettämisen, mikä vaikuttaa epäsuotuisasti moottorin suorituskykyyn ja voi aiheuttaa ruiskutusjärjestelmän vioittumisen. Lämpövaurio on usein seuraus huonosti säädetystä sytytysennakon kulmasta.
- Ruostuneet navat. Tämä voi aiheuttaa vikoja sekä osalle, että itse moottorille. Ruostetta syntyy, kun kosteutta pääsee liittimiin intensiivisen pesun aikana tai ajettaessa syvän lammikon yli.
- Anturin tai sen johdon mekaaninen vaurio. Se johtaa kasvaneeseen polttoaineenkulutukseen ja moottorivikoihin. Näin voi käydä, jos osa asennetaan väärin.
Vinkkejä moottoripyörän lambda-anturien huoltoon ja vaihtamiseen
- Osaa ei voida korjata. Nokikarsta ja korroosio kertovat sen vaihdontarpeesta.
- Ennen osan purkamista sinun täytyy irrottaa virtalähde moottoripyörästä irrottamalla akun negatiivinen napa.
- Voit vaihtaa osan itse. Jotta osa olisi helpompi vaihtaa, se kannattaa lämmittää 50 asteeseen.
- Kun asennat uutta anturia, älä koskaan käytä tiivisteaineita. Lisäksi sinun on noudatettava moottoripyörän valmistajan ilmoittamaa kiristysmomenttia.
AUTODOC: vain korkealaatuisia moottoripyörän varaosia
Haluatko ostaa moottoripyörän lambda-antureita nopeasti ja edullisesti? Tee tilaus AUTODOC-verkkokaupassa ja säästä rahan lisäksi myös aikaa. Toimitus verkkokaupastamme tehdään mahdollisimman pian.